Ceritera Makanan

Tuntutan daripada pensyarah subjek Penulisan Kreatif secara langsung telah mewujudkan blog ini. Beliau inginkan setiap pelajarnya membikin blog dan sentiasa memperbaharui blog mereka dengan memasukkan apa-apa sahaja maklumat mengenai makanan yang telah ditetapkan sebagai tema dalam tugasan menghasilkan cerpen.

Rabu, 3 Oktober 2012

awak sweet like sugar!

Assalmualaikum...hr ni nk citer panjang lebar sikit. alkisahnya adalah spt berikut:

semalam aku pergi ke HUKM untuk appointment dgn pakar telinga. bangun pagi dengan semangat ni sbb aku mati2 fikir telinga aku da sihat. sebabnya da tak sakit macam dulu lg..tarik la mcm mane sekalipun xrase pape dah..kalo dulu jangankn tarik, bunyi bising pun jadi sakit kepala. secara tak langsung ia menggugat kebiasaan yang aku buat time dengar lagu..mesti pasang kuat2 ma...baru syok nk layan..haha.. tp tu dulu sebelum telinga aq xcident. tp nk buat mcm mane kn? da takdir Tuhan nak tarik nikmat yang dia dah beri selama 21 tahun aku hidup di muka bumi ni.

yg best nye smlm aku dapat jumpa dgn Dr. yang sangat baik... so sweet u.. aku xpernah jumpa Dr. yang sebaik dia sebelum ni..seyes dia baik sgt, caring..kira macam da  boleh jadi son-in-law to my parents la..hahaha! tp syg seribu kali sayang...its imposible to be until he convert his religion. actually aku pun xtau dia ni menganut agama apa, but i'm very2 sure det he is chinese...melepas la sudah.. tp mane la tau dia sebenarnya islam ke kn? ayat nk puaskn diri sendri..hahaha

nk habaq lagi how so sweet him is...masa dia check up telinga aq semalam, fes time aq tgok dengan mata kepala aku ni sendiri apa sebenrnya kerosakan yg terjadi to my ears. dia masukkan kamera inside my ear n i have seing on the monitor det my membrane was perforated. huhuhu terkejut yang teramat msa tu.. ye lah sebelum ni aku dah bnyk kali kot pg buat check up xde sorang pun yang nk tnjuk kat aku what going on to my ears but not him... oh what kind of Dr. he is???? oh im fall in love with him attitude. he already know det i dont know everything then he shows to me. lagi best, u ollll nk tau x? lepas dia tunjuk benda tu, kepala aku tiba2 pening..sebabnye gelombang cahaya yang ada pade kamera tu sgt la tinggi..so aku jadi pening. masa tu aku pejam mata dengan dahi berkerut, pening sgt. rase xboleh nk buka mata pun. dia tnya aku sakit kepala ke? aku angguk je la..lepas tu kn, korang tau dia datang dekat dengan aku n pegang kepala aku..mcm mak2 kita duk buat tu kalo tiba2 kita sedih ke ape ke? wah u know what, on det time, deeply in my heart i fell like loved by him. hahahaha cayalah Dr.. u are so caring..abg sy pun xpernah nk buat mcm tu kalau sy sakit kepala. Dr. u are the best! (tahap angau dah ni)

citer punya citer ni...aq kna jgk citer pasal bad news ni.. hmmmmmmmmm nak tak nak i have to operate my ear..dah xde cara lain lg.  sebabnye sebelum tu aku ad buat hearing testing. dengan sedihnya nk bgtau kat sini telinga sebelah kiri aku mengalami kecacatan. tahap pendengaran telinga kiri aku sgt lah slow nk dibandingkan dengan telinga kanan. det why abg sweet (the Dr. hehehe) aku ckp aku kna wat operation jgk! Dr pun da bgtau kat aku ape kebaikan dan keburukan operation ni..kebaikan nye insyaAllah bila da selesai operation tu, pendengaran telinga kiri aq akn kmbali normal..aminnnnn.. tp harus diingat ad jgk org yang after operation still cannot hear like normally. kiranya pendengaran tu mcm satu bonus la..hrp2nya akulah orang yang bertuah tuk dpt bonus tu. keburukannye plak, abg sweet ckp probably of success operation ni is only 60%-70%. huhuhu kesian kn? aku pun xtau ape mksudnya...adakah aku akn mati???? mintak dijauhkan, aku xnak mati lagi...bekal xckup lagi nk bwk ke sana. huhuhu

abg sweet pun ad sebut pasal sign surat hidup mati..seyes time tu seram je bunyi.. sape tak takot mati? nk2 org mcm aku ni..bnyk dosa dari pahala..(sedar diri rupanya? dah tau xreti2 nk berubah. ada jugak yang nk kna lempang laju2 ni). ;( tp kn abg sweet pndai ambik hati aku..dia tau aku risau kn, dia terus pujuk aku...pergggghhh ayat dia memang xboley blah...cair beb! "u jgn la risau, i akan jaga u n i sendiri yg akn operate u" wah! abg sweet mmg sweet giler, xde masin, masam ke ape ke? mmg sweet je yg ad... cuma tu la aku sendiri tak tau bila tarikh operate tu..sebabnya abg sweet ckp ramai org yang nk kna operate same mcm aku..so dia ckp, nt bila dia da dpt tarikh he will give me a call. mintak2 la tarikh tu xlambat sgt.. xsabr nk jumpa abg swee lg. (gatai betol minah ni). bukan actually aku nk biar cepat2 operate tu sbbnya aku dah final year skrg ni..nt kalo dibuatnya tarikh yh dia bg tu jatuh sem depan mcm mane? xke naye aku..mane nk buat tesis lg...waaaaaaaaaa xsanggup nk laluinya.

korang nk tau lagi tak, one more things det make im very2 liking abg sweet is..dia pndai ckp malay. seyes his malay sound good. xmcm chinese yg lain..smlm tu abg sweet ad tnya aku n along about our courses. i told him det we have studying about malay literature. u know, his expression is..."wah, u mesti hebat dalam bahasa melayu kn?" aku n along plak sengih je... lupa plak nk puji dia..padahal his malay is ver2 good. wah im very2 fall in love with him... abg sweet (time ni sengih sampai hujung telinga.) hehehe da cukup msa utk aq merapu kat sini..time to get ready to seing tun sri lanang. huhuhu so many work to do.but i always will take  mind off u..every second i'll remember u...(deeply in my heart, alangkah bgusnya kalau abg sweet ni Islam.) sebabnya walaupun ceq duk habaq im fall in love with u..i still remeber det we are cannot being together. sobsob!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan