Ceritera Makanan

Tuntutan daripada pensyarah subjek Penulisan Kreatif secara langsung telah mewujudkan blog ini. Beliau inginkan setiap pelajarnya membikin blog dan sentiasa memperbaharui blog mereka dengan memasukkan apa-apa sahaja maklumat mengenai makanan yang telah ditetapkan sebagai tema dalam tugasan menghasilkan cerpen.

Sabtu, 10 Disember 2011

Muzik vs Sastera

Muzik dan sastera merupakan suatu item yang terletak di bawah medium yang sama. Cuma cara penyampaian nya sahaja yang berbeza. Kata seorang temanku yang berjuang dalam bidang muzik. Betul ke??

sastera: ia perlu dihayati
muzik juga begitu!...  maksudnya kalau orang tu minat muzik sudah tentu dia juga akan minat sastera. tapi kenapa aku tidak? aku boleh terima muzik, boleh menyelami "kepuitisan" muzik sedalam-dalamnya dengan penuh keasyikan.. tapi kenapa aku tidak boleh "memuitiskan" sastera?

KENAPA? KENAPA? DAN KENAPA?

4 ulasan:

  1. kadangkala diri sendiri tak merasakan kepuitisan yg kita hasilkan tapi org lain dapat menikmati kepuitisan kita :)

    BalasPadam
  2. tapi bila tengok cik editor saya ni berkerut dahinya semasa diminta untuk menilai karya sastera saya, itu sudah memadai untuk saya mengerti bahawa diri ini sememangnya tidak berpuitis..

    BalasPadam
  3. hehe...kerutan dahi saya 2 cuma kerana ayat awak je. mcm la sy berpuitis sgt. jadi mari bersama membina jiwa yg puitis :)

    BalasPadam
  4. mari! oh sang hati, dengarkah dikau akan permintaan kami ini?????

    BalasPadam