Ceritera Makanan

Tuntutan daripada pensyarah subjek Penulisan Kreatif secara langsung telah mewujudkan blog ini. Beliau inginkan setiap pelajarnya membikin blog dan sentiasa memperbaharui blog mereka dengan memasukkan apa-apa sahaja maklumat mengenai makanan yang telah ditetapkan sebagai tema dalam tugasan menghasilkan cerpen.

Ahad, 24 Jun 2012

Antara cinta dan sayang

assalamualaikum..

hari nk berjiwang sikit. maklum la umur makin muda kn.. :) perasaan untuk berdebat pasal kisah hati ni makin membara. cewah ayat xbley blah. antara cinta dan sayang, mane yang lebih bermakna? pernah aku persoalkan pada my bestie.. sorang ckp cinta lebih bermakna sebab alasannya orang yang menyayangi tu belum tentu dia mencintai tapi kalo orang tu mencintai pasti orang tu menyayangi. hmmm ok alasan diterima tapiiiiiiiiiii bg aku n sorang lagi my bestie ni, our opinion is sayang itu lebih bermakna berbanding cinta. my bestie yg sama aliran pemikiran dengan aku ni, dia ckp sayang itu lebih meluas. dia pun xnafikan ad betol ape yg my bestie sorang lagi tu ckp.. tambah dia lagi cinta tu main2 je.. aku punya opinion plak, sayang lebih bermakna sbb xde istilah sayang buta tapi cinta.. ad kn? cinta itu mmg buta dan membutakan! alasan aku sebab aku punya prisip is who said about love, them actually are not sincere. apa ada dengan cinta? sebab bagi aku tiada cinta yang ikhlas. tiada perkataan yang seikhlas perkataan sayang, dengan keikhlasan itu lah wujudnya perkataan kasih sayang. mereka yang menyayangi akan turut mencurahkan kasih. bila orang tu cakap dia sayang aku, aku sangat2 menghargainya. memang orang ckp sayang ni pada sesiapa je kita boleh sayang. nah sebab tu la aku lebih menghargai sayang. aku seorang yang tamak, aku tak nak hanya dicintai oleh satu hati sahaja tapi aku mau disayangi oleh beribu-ribu hati. ok tamat sudah n3 kali ni, kalo nk ikutkan hati aku nk je xplain pnjg lebar. xpe esok masih ad andai diizinkanNya untuk aku terus bernyawa.. :) dengan ini ingin aku tegaskan sekali lagi sayang itu lebih ikhlas dari cinta.. :D

cipta keikhlasan : melalui menyayangi dan juga untuk disayangi

2 ulasan:

  1. cinta tu indah, tapi menyakitkan..sayang pulak,penuh dengan warna-warnanya. sy sayang awak, tp sy hargai awk sama dgn sy hargai org yg sy cinta dlm hidup sy :)

    BalasPadam
  2. terima kasih kerana menyayangi sy. sungguh sy sngt2 mghargainya.. sy harap sy xkn jatuh cinta smpai bila2 kecuali setelah sy kawen, sy nk beri cinta pada suami sy je.. cinta kepada pasngan masing2 stelah berkahwin adlh cinta yg ikhlas! :D ideologi sy ni. hehe

    BalasPadam