Ceritera Makanan

Tuntutan daripada pensyarah subjek Penulisan Kreatif secara langsung telah mewujudkan blog ini. Beliau inginkan setiap pelajarnya membikin blog dan sentiasa memperbaharui blog mereka dengan memasukkan apa-apa sahaja maklumat mengenai makanan yang telah ditetapkan sebagai tema dalam tugasan menghasilkan cerpen.

Rabu, 20 Jun 2012

Ubat hati



Ok sebelum nk citer dgn pnjg lebar, nk gtau esok aku ada paper kul 8.30.. motip? aku rasa mcm nk hantuk je kpala kat dinding sbb xbaca pape pun lagi.. bukan sebab waktu pg la, tapi esok paper falsafah.. adoi korang pikir senang ke??? soklan mmg la senang, tp jawapan tu susah. understand?? eh aku bukan mrah pak cik @ mak cik yg tgh baca ni, sje jer buat ayat garang2 sikit.. ;) kul 9 nk start study, after that 10.30 aku nk on9 kejap nk tgok drama la wei, Ameera, seyes best citer ni.. lagipun kjap jer dia main around 30 minute only, time to rehatkn minda la konon2nya.. nk ckp aku teruk la tu, ad aku kesah, sadap u!.. ;p

ni la citer yg aku nk tgok kul 10.30 karang, rugi korang tak tgk citer ni.
                                           
Aku ada upah nk bg kat korang yg baca n3 ni, baik tak aku? hehee [times to up myself].. jeles la tu. ni dia upah tu

; doa untuk orang malas belajar macam aku..dalam BM je la ya! nt2 aku post plak dalam BA.. :) ok sama2 tadah tangan, nk bca doakn?? dah? gud my dear! ape lagi baca la... :)

'Wahai tuhan kami, tambahkalah ilmu dan luaskanlah fahamku. Wahai tuhanku lapangkanlah dadaku dan permudahkanlah urusanku. Ya Allah, keluarkanlah kami dari kegelapan ragu-ragu dan muliakanlah kami dengan cahaya pengertian, bukankanlah bagi kami makrifat ilmu. Berilah cahaya kepada hati kami sebagaimana Engkau memberi cahaya kepada matahari dan bulan, dan mudahkanlah bagiku pintu-pintu kurniaanmu, wahai yang maha pengasih. Maha suci Engkau, kami tidak mengetahui melainkan apa yang engkau ajar kepada kami. Sesungguhnya Engkau maha mengetahui lagi maha bijaksana. Amin Ya Rabbal-alamin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan